Park dla Psów PSI GAJ we Wrocławiu

park dla psów

O tym, że we Wrocławiu nie ma miejsc, gdzie można wyjść z psem wiadomo nie od dziś. Jedynym ratunkiem dla psiarzy jest Park Wschodni, który jest względnie mało uczęszczany i dziki. Najwyższy czas na Psi Park!

Już rok temu składałam projekt parku dla psów do pilotażowego Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, jednak wtedy działka, którą wybrałam pod park była przeznaczona pod inne cele, a po weryfikacji nie można było wnieść żadnych poprawek. W tym roku już w lutym zabrałam się za tworzenie nowego projektu parku. Ostatecznie wybór padł na działki tuż za Parkiem Grabiszyńskim w pobliżu adresu Odkrywców 91. Działki te ograniczone są z dwóch stron ogródkami działkowymi, a także Parkiem Grabiszyńskim oraz rzeką Ślęzą. Lokalizacja jest atrakcyjna nie tylko dla psiarzy ze względu na minimalne występowanie spacerowiczów, ale także dla mieszkańców, ponieważ najbliższe budynki mieszkalne oddalone są o 500m, więc ryzyko, że psy będą komuś przeszkadzały praktycznie nie występuje.

"Zdjęcie:

lokalizacja

 

Zdjęcie: PSI GAJ - mapa poglądowa

Kilka słów o parku

Teren parku, o ile powstanie, będzie miał powierzchnię aż 1,7ha! Byłam, sprawdziłam na własne oczy – jest to naprawdę sporo i wystarczająco na swobodne biegi i psie harce. W projekcie zadbałam o odpowiednie solidne ogrodzenie oraz dwa wejścia ze śluzami, które uniemożliwiają biegającym luzem psom na niekontrolowane opuszczenie parku. Teren będzie pokryty trawą, natomiast znajdzie się tam też strefa piachu, która będzie doskonałą okazją do zapoznania czworonoga z takim podłożem.

W PSIM GAJU nie zabraknie także atrakcji takich jak: przeszkody do agility, przeszkody naturalne jak kłody, opony, a gdy już psiaki się zgrzeją, to będą mogły zaczerpnąć ochłody w basenie 🙂 Na terenie parku przewiduję też ustawienie wodopoju, aby nie trzeba było nosić ze sobą wody. Dodatkowo w projekcie przewidziałam miejsce na wiatę z ławkami do odpoczynku i ochrony przed deszczem i słońcem. Ze standardowych elementów znajdą się też kosze na nieczystości oraz latarnie oraz regulamin korzystania z obiektu. Długo zastanawiałam się nad monitoringiem parku, gdyż ma to swoje plusy i minusy, jednak po ostatnich doniesieniach o kiełbasach z gwoździami na trawnikach już nie mam wątpliwości i monitoring jednak też uwzględniłam.

"Zdjęcie:

Projekt został zatwierdzony i po weryfikacji zakwalifikowany do kategorii projektów do kwoty 1,5 mln zł. Według urzędników ogromna część kwoty (choć nie jest powiedziane, że będzie aż tak wielka,  ja oceniłam projekt na 153 tys. zł) zostanie przeznaczona na przygotowanie gruntu oraz koszt budowy parku. Jest on poprawny merytorycznie i jak tylko 4 września zostanie ogłoszona ostateczna lista projektów zatwierdzonych do dalszego etapu, pozostanie już tylko głosować.

Głosowanie będzie trwało od 15-29 września 2014. Głosować może każdy pełnoletni mieszkaniec Wrocławia. Pozostaje tylko trzymać kciuki i zachęcać do głosowania rodzinę oraz znajomych z Wrocławia, oczywiście osoby niezameldowane też mogą oddać swój głos.

Gorąco zachęcam wszystkich do udostępniania PSIEGO GAJU https://www.facebook.com/psigaj oraz lajkowania – będzie mi niezmiernie miło, a być może ten park będzie miał szansę powstać.

Wszystkie informacje na temat Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego można znaleźć TU.

4 thoughts on “Park dla Psów PSI GAJ we Wrocławiu

  1. Gratuluję pomysłu, wytrwałości i pozytywnej weryfikacji projektu 🙂
    Mam nadzieję, że PSI GAJ wygra we Wrocku, bo w Warszawie niestety w głosowaniu na projekty w budżecie partycypacyjnym do realizacji zakwalifikowały się tylko najmniejsze i najuboższe wybiegi (w zasadzie nawet nie parki). Trzymamy kciuki!

Skomentuj

