Pies we Wrocławiu: Rynek

Wraz z nadejściem długiego weekendu nadszedł też czas na spacer nieco dalszy niż do osiedlowego parku. W sobotę leniwie zebrałam się z łóżka i myślałam, gdzie by tu Dziaduszkę zabrać. Jako że Mój zaniemógł, a mi nie chciało się jechać samej do odległego Parku Wschodniego, postanowiłam podjechać z Bohunem na Rynek. Wszak pies nie tylko trawy i innych czworonogów do szczęścia potrzebuje. Ważne jest też, aby poznawał ludzi, tłum, hałas i nowe otoczenie. Tak przekonawszy się do słuszności moich argumentów spakowałam plecak: aparat, woda dla mnie i dla Fafika, aparat, kaganiec, książeczka ze szczepieniem, woreczki na psie skarby no i oczywiście kieszeń rozmaitości – tym razem parówka i wyruszyliśmy na podbój świata. Auta nie prowadzę, więc pozostał nam tramwaj. Wrocławskie przepisy wymagają, aby pies w komunikacji miejskiej miał założony kaganiec (u nas fizjologiczny, czyli taki, który pozwala na swobodne dyszenie), zaświadczenie o szczepieniu przeciwko wściekliźnie oraz ulgowy bilet na przejazd. Wstyd się przyznać, ale Bohun dopiero czwarty raz podróżował tramwajem. Do tej pory swoje szanowne cztery woziliśmy autem, bo tereny, gdzie teoretycznie pies może się wybiegać mamy daleko od swojego lokum. Mimo, że mieliśmy ponad trzy lata na przyzwyczajenie burego do kagańca, jakoś nie zabrałam się do tego, więc poszliśmy na żywioł. Czy słusznie? Większość mądrości internetowych głosi, aby psa oswajać z kagańcem, podawać smakołyki kiedy ma namordnik na sobie, a zakończyć wysyp rogu obfitości kiedy kaganiec ściągamy i tym podobne. Ja po prostu założyłam mu kaganiec przed wejściem do tramwaju, a on pogodził się z losem i położył się na podłodze zakładając łapę na łapę.

SAMSUNG CSC

pierwsza jazda tramwajem

W klimacie ochów i achów, czułych spojrzeń i wesołych uśmieszków pozostałych pasażerów dotarliśmy pod Operę Wrocławską, gdzie spacerem zmierzaliśmy ku Rynkowi. Sobota, popołudnie i ciepło sprzyjały tłumowi.

SAMSUNG CSC

Ratusz

SAMSUNG CSC

koń, jaki jest każdy widzi 🙂

SAMSUNG CSC

wrocławskie kamieniczki

SAMSUNG CSC

Fafik jednak dzielnie kroczył przy mojej nodze. Do czasu kiedy przypomniał sobie, że dziś się jeszcze nie tarzał 🙂 rozpoczął się więc festiwal tarzania co kilkadziesiąt metrów, a z nim wybuchy śmiechu i zachwytu przechodniów.

SAMSUNG CSC

obowiązkowe tarzanko – pozycja na martwego chomika

Podeszła do nas nawet grupa roześmianych dwudziestokilkulatków, która wymiziała Bohuna za cały dzień, albo i więcej. Ucieszyłam się, bo akurat o to mi chodziło w tym spacerze, aby pies był przyjaźnie nastawiony do obcych. Pamiętam czasy, kiedy Bohun nie dawał się nikomu dotknąć i chciał gryźć naszych gości, którzy próbowali się z nim przywitać. Po tamtym okresie jednak już od dawna nie ma śladu, a zastąpił go etap „głaszczesz mnie po głowie obcy człowieku? to poczochraj mi jeszcze zadek”. W kwestii socjalizacji Bohunem zachwycił się jeszcze na oko roczny chłopiec, więc skorzystaliśmy z sytuacji i w bezpiecznej odległości wykonaliśmy kilka sztuczek: łapa, kółeczko, czołgaj się, pokaż jajka. Chłopiec i rodzice przeszczęśliwi, a i Fafik obdarowany parówkami przy dziecku. Zrobiliśmy kilkanaście wrocławsko-rynkowych fotek, więc i przy okazji poćwiczyliśmy komendę „zostań”, a że smyczy nie odpinałam, to dodatkowo przy komendzie „weź” Bohun miał za zadanie podać mi leżącą na ziemi smycz do ręki. Niesamowicie cieszę się z tej komendy, bo skłonienie Bohuna do wzięcia czegokolwiek do pyska wymagało ode mnie wielu miesięcy pracy.

 

SAMSUNG CSC

Pręgierz – najsłynniejsze miejsce spotkań

SAMSUNG CSC

Krasnal Życzliwek – więcej o wrocławskich krasnalach można poczytać tu klik

SAMSUNG CSC

Plac Solny – tu można całodobowo kupić kwiaty – w razie wyższej konieczności 😉

SAMSUNG CSC

W drogę powrotną udaliśmy się już na piechotę i przy okazji weszliśmy na kładkę nad ulicą Grabiszyńską wylaną asfaltem, gdzie Bohun oczywiście się wytarzał. Także spacer miejski uważam za udany, jedynie ja popełniłam błąd zapominając przełączyć na autofocus o czym przekonałam się dopiero w domu.

SAMSUNG CSC

Synagoga Pod Białym Bocianem

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Kładka Grabiszyńska

18 thoughts on “Pies we Wrocławiu: Rynek

  1. „Pokaż jajka” – absolutnie cudowne 😀
    Problem „o fu, nie wezmę tego do pyska” doskonale znamy z autopsji, więc gratulujemy, że się udało 🙂

    1. Oj tak, wszystko co nie jest zjadliwe, jest be. „Pokaż jajka” o tyle jest zabawne, że Bohun jest wykastrowany 😀 ale sztuczki nauczył się kiedy był jeszcze pełnojajeczny 😉

  2. Mam nadzieję, że będę miała wolną przyszłą niedzielę, bo planujemy wybrać się do Wrocławia 😉 A co do kagańca – też poszłam na żywioł i nie było dramatu, tylko od czasu do czasu Boniaczkowa próbuje sobie go zdjąć łapą 😉
    Pozdrawiamy, Asia i Bona
    http://piesoswiat.blogspot.com/

    1. Może czas założyć fanklub tumiwisizmu? 😉 rzeczywiście Bohun jest genialny pod tym względem, ale nie mogę zrozumieć co go tak przeraża w nowych dźwiękach, np klikanie zapalniczki od grilla – biedak ucieka pod stół. A na dworze taki kozak.

  3. jaka zadowolona mina na każdym zdjęciu 😀 mój całą drogę w tramwaju stara się zdjąć kaganiec i dzięki temu nie próbuje zaczepiać pasażerów albo włazić na siedzenie żeby popatrzeć przez szybę. Autorski sposób na uspokojenie psa xD

  4. Byliście widzę niedaleko naszego dawnego (sprzed roku) miejsca zamieszkania – z rozrzewnieniem wspominam Wrocław, ale jednak lepiej nam w mniejszym mieście 😉

  5. Jak się nazywa model kagańca na zdjęciu? wygląda bardzo wygodnie 🙂 O wiele bardziej niż większość „fizjologicznych” na które się do tej pory natknęłam.

  6. A w kwestii siusiania, jak ? Gdzie to robił ? Kupkę zbierzemy do woreczka i bez problemu, a siusiu, gdzie ? Są miejsca typu murowany kosz na śmiecie albo coć 🙂

Skomentuj

