Z psem na Śnieżnik

W zeszłą sobotę wybraliśmy się z okazji pańciowych 18 urodzin (dobra, żartuję) na Śnieżnik. Śnieżnik, który mierzy 1425 m n.p.m. jest najwyższym szczytem Masywu Śnieżnika w Sudetach Wschodnich. Można go zdobyć wybierając jedną z czterech tras:

– z Międzygórza

– z Przełęczy Puchaczówka

– ze Stronia Śląskiego

– z Kamienicy

Wraz ze starymi dobrymi znajomymi oraz przesympatyczną suczką Happy, którzy zechcieli nam towarzyszyć wybraliśmy podejście z Międzygórza.

Oto nasza trasa:

Bez tytułuZ Wrocławia do Międzygórza dotarliśmy w około 2 godziny. Bardzo gorąco liczyliśmy na śnieg, całą drogę wypatrywaliśmy i na szczęście objawił się, ale dopiero w samym Międzygórzu – dosłownie – całą drogę nic, a wystarczyło minąć tablicę Międzygórza, kilkadziesiąt metrów i cudownie biało 🙂 Ruszyliśmy czerwonym szlakiem chwilę po godzinie 9. Przy wejściu nie czekała na nas żadna tablica z informacjami, ani zakaz wprowadzania psów, więc śmiało ruszyliśmy przed siebie. Trasa okazała się być dość ciężka w zimowych warunkach, ponieważ mimo udeptanego śniegu na ścieżce i kamieniach znajdował się lód i kilkoro z nas zaliczyło kontakt z gruntem. Nawet Bohun raz wylądował na boczku, ale udawał, że nic się nie stało 😉

Happy 🙂

Nasza modeleczka 🙂

Zamówiłam pogodę na ten dzień, wierzcie lub nie, ale wyszło słońce, więc sceneria była naprawdę bajeczna 🙂 szło się przyjemnie a psiaki szalały w śniegu.

SAMSUNG CSCSAMSUNG CSC

Bohun zapozuj

A oto jak powstają takie fotki:DSC_0662

W około 6/7 drogi na szczyt znajduje się Schronisko „Na Śnieżniku”

Schronisko "Na Śnieżniku"

Schronisko „Na Śnieżniku”

„Chodź Bohun zrobię ci zdjęcie na niewydeptanym śniegu” mówili, „będzie fajnie” mówili…

tam coś jest, na pewno

Po około 4 godzinach udało nam się zdobyć szczyt! Kiedyś na Śnieżniku istniała wieża widokowa, jednak 11 października 1973 r. przy pomocy wojska wysadzono ją w powietrze pod pretekstem złego stanu technicznego. Szkoda. Teraz jej ruiny służą to robienia fotek – takich jak ta:

Bohun mistrz modelingu nie popisał się

SAMSUNG CSC

W drodze powrotnej zeszliśmy do schroniska na ciepłą zupę, ale pech chciał, że akurat odbywały się zawody szkółki narciarskiej, a schronisko było bazą, więc musieliśmy posilać się w korytarzu. Dobre i to przy zakazie wstępu z psami, który wisiał przy wejściu. Po konsultacji z obsługą ostatecznie mogliśmy wejść.

Uzgodniliśmy, że niebezpieczny byłby powrót tą samą trasą ze względu na oblodzenie, więc wybraliśmy dłuższy niebieski szlak. Droga okazała się idealna na zejście – łagodna i płaska.

Czy muszę mówić, że Bohun był zachwycony wycieczką? Czy ta psia morda może kłamać?

SAMSUNG CSCDziękuję moim towarzyszom podróży za wspaniałą wyprawę i atmosferę 🙂 a tych, którzy jeszcze nie zdobyli Śnieżnika zachęcam do wyprawy, szczególnie zimą, kiedy można podziwiać wspaniałe widoki i zafundować psiakom miłą niespodziankę w postaci śniegu w obliczu bezśnieżnej zimy.

10 thoughts on “Z psem na Śnieżnik

1. Zdjęcia są po prostu bajeczne! Zazdroszczę takiej pięknej wycieczki. 😀
    Swoją drogą, Bohun to po prostu absolutny mistrz modelingu – nie tylko wie, kiedy skrzyżować łapki i odpowiednio się uśmiechnąć swoim cudnym Bohunowym ryjkiem, ale też ma tyle taktu i wyczucia by swoją obłędną urodą nie przyćmić ludzi na zdjęciu grupowym. Pies-marzenie! 😉

1. O rzeczywiście, nie pomyślałam, że on taki taktowny! 😀 Zapraszamy do Wrocławia kiedyś na weekend – można się wybrać na jakąś super wycieczkę 🙂

1. Oh, znamy to. Zawsze coś komuś wypadnie, nie ma kasy, nie ma butów. Tym razem po prostu zorganizowaliśmy wydarzenie na fb, pretekst urodzinowy zadziałał i pojechaliśmy 🙂 w takim razie trzeba będzie kiedyś umówić się na wycieczkę 🙂